Jak sprawdzić czujnik temperatury płynu chłodniczego

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • maniek szczecin
    Classic
    • 2010
    • 5

    Jak sprawdzić czujnik temperatury płynu chłodniczego

    wesol, w zależności od wersji , ja u siebie mam z pokrętła do regulacji lusterek i podejrzewam że u kolegi też tak będzie ,niedawno robiłem identyczny problem u siebie ,a tylą szybę włączam osobno przyciskiem .
    PioteR156, niestety mam nie pocieszającą wiadomość ponieważ konieczne będzie zdjęcie buczku drzwi kierowcy , przyczyną będzie pęknięty przewód jak dobrze pamiętam czarny z niebieskim paskiem lub niebieski z czarnym paskiem ,drzwi w octavi mają podwójne łamanie i wiązka pęka dość głęboko dlatego trzeba zdejmować boczek drzwi ,moja rada to zdejmij osłonę słupka przy nogach kierowcy (tam jest złącze instalacji auta z drzwiami ) rozłącz je i przeciągnij przez otwór i gumową harmonijkę do drzwi ,później zdejmij wspólną izolację parcianą z wiązki na odcinku najbardziej zginającym się i łapiąc każdy przewód po kolei pociągaj w celu sprawdzenia ,bo może być wizualnie ok ale w środku żyła będzie przerwana .Przeważnie przewody wytrzymują 2lata i potem kolejny potrafi pęknąć .ok

    Nie jest to trudne i możesz wykonać samemu ,przerwany przewód połączyć robiąc wstawkę ze świeżego przewodu ,łączenia dobrze skręć i zaizoluj koszulką termokurczliwą z klejem bądź izolacją i później wspólna izolacje na wszystkie żyły.
  • Bratek
    Classic
    • 2009
    • 15

    #2
    Jak sprawdzić czujnik temperatury płynu chłodniczego

    Witam

    Przekopałem setki postów związanych z tym tematem ale nie znalazłem odpowiedzi, więc zakładam nowy temat.
    Mam Skodę Octavię 1.9 TDI 4x4 rocznik 2001.
    Wskazówka od temp silnika nawet nie drgnie więc podłączyłem pod VAGa i wyszedł błąd czujnika.
    Chciałbym sprawdzić czujnik przed wymianą, bo podejrzewam że to może być problem z przewodami a nie z czujnikiem.
    I tu moje pytanie w jaki sposób sprawdzić ten czujnik najlepiej nie wymontowując go z auta? :?:
    Może omomierzem? tylko jak? Czujnik jest 4 pinowy (owalny) koloru zielonego

    Z góry dziękuję za pomoc.
    Bratek

    Komentarz

    • alxxx
      RS
      • 2010
      • 1823
      • Octavia I (1U2)
      • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

      #3
      Bratek, 2 min googlowania i jest obrazek



      Do końcówek 3 i 4 wpinasz multimetr i patrzysz....na drugi obrazek co Ci pokazuje dla jakiej temp. czujnik:




      Aczkolwiek nie sugeruj się... jak padł czujnik i masz 4 piny to sprawdź vagiem co widzi tablica a co widzi ECU... Generalnie czujniki są dość wredne i np jak już ich dni są policzone to jedne działają ok jak silnik zimny... inne jak ciepły lub na odwrót. No.. na koniec - czeka Cie wymiana (kup w aso)
      VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
      Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

      Komentarz

      • Wolga85
        Rider
        • 2014
        • 288
        • Octavia I combi (1U5)
        • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

        #4
        Dokładnie musiałbyś sprawdzić w całym zakresie nieraz maja tak że np przy 60-70 podają sygnał -40C a poza tym zakresem prawidłowe dane. Ja jeszcze sprawdzam kable do niego przez odpięcie czy pojawią się błędy (napięcie za niskie) i robię zworę na 3-4 powinien pojawić się błąd od zwarcia (napięcie za wysokie) jak tak to kable ok winny czujnik

        Komentarz

        • Bratek
          Classic
          • 2009
          • 15

          #5
          alxxx
          Dzięki o coś takiego właśnie mi chodziło

          Wolga85
          Dzięki również za podpowiedź
          Chciałbym jeszcze doprecyzować
          Czy po odpięciu błędy mają pojawić się na desce rozdzielczej czy na VAGu?
          Robiłem zworki na wszystkich przewodach ale nadesce rozdzielczej nie pojawił się żaden błąd i wskazówka też nawet nie drgnęła
          Podejrzewam przewody właśnie dlatego że wskazówka cały czas leży poziomo i w ogóle się nie rusza bez względu na temperaturę silnika.
          CZujnik jak się psuje to zazwyczaj dzieją się dziwne rzeczy ze wskazaniami. :roll:
          Bratek

          Komentarz

          • alxxx
            RS
            • 2010
            • 1823
            • Octavia I (1U2)
            • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

            #6
            Bratek, nie nie.. jak chcesz sprawdzić czy to kable to nie zwieraj nic tylko kup rezystorek odpowiadający na wykresie ok 90st i wepnij we wtyczkę od czujnika i będziesz miał jasność.
            VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
            Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

            Komentarz

            • Wolga85
              Rider
              • 2014
              • 288
              • Octavia I combi (1U5)
              • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

              #7
              Błąd ma być w vagu. Zwieranie szkody nie zrobi. Choć pomysł z rezystorem też doby ,ale trzeba go mieć i to o odpowiedniej wartości. A i zworę trzeba zrobić i zostawić na chwile bo błąd wyskakuje po chwili.

              Komentarz

              • alxxx
                RS
                • 2010
                • 1823
                • Octavia I (1U2)
                • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                #8
                imho.. kupić rezystorek w sklepie elektronicznym za 10gr o wartości dajmy na to ok ~150ohm i masz pewność gdzie jest problem.

                Nie ma co dywagować. Niech kolega sprawdzi na vagu odczyt temp w ecu i na zegarach.
                VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                Komentarz

                • Bratek
                  Classic
                  • 2009
                  • 15

                  #9
                  Dzięki koledzy
                  Przygotowałem już rezystorek i jutro może uda mi się sprawdzić.
                  Jak sprawdzę odezwę się jeszcze.

                  [ Dodano: Wto 28 Paź, 14 21:11 ]
                  Koledzy

                  Sprawdzałem na rezystorze i na pinach 3,4 nie ma żadnej reakcji wskazówki.
                  Natomiast wpinając rezystor w pozostałe dwa piny wskazówka się wychyla.
                  Więc mój wniosek że schemat dotyczy czujnika G62, który steruje dawką paliwa w zależności od temp. silnika. Ja potrzebowałem sprawdzić czujnik G2 który wysyła sygnał na deskę rozdzielczą.
                  Czujniki G2 i G62 są defacto jednym czujnikiem tylko mają osobne piny (stąd wtyczka 4-pinowa)
                  Tak czy inaczej dziękuję za pomoc. Wygląda na to że jednak czujnik jest do wymiany, ale zabiorę się za to dopiero w przyszłym tygodniu.
                  Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam.
                  Bratek

                  Komentarz

                  • Kryzys5554
                    Ambiente
                    • 2012
                    • 118

                    #10
                    Pan(ie)owie ja mam problemy z czasem grzania świec tzn. przekaźnik slychać jak się włącza wyłącza(podmieniany z innym sprawnym i przepinany do drugiej i grzał długo normalnie) przerwa pomiędzy tą akcją 1sekunda to samo na desce kontrolka też 1sekunde i również napięcie na świecach 1sekunda(nowe świece, sprawdzane przed założeniem). Dzisiaj nawet jeszcze raz odpinałem ten czujnik temperatury i pomimo odpiętego czujnika nic się nie zmieniło (z tego co kojarze po odpięciu komputer powinien symulować -30 i grzać dosyć długo) 1sekunda. Co możecie poradzić w tej sprawie?

                    Komentarz

                    • alxxx
                      RS
                      • 2010
                      • 1823
                      • Octavia I (1U2)
                      • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                      #11
                      Kryzys5554, a ECU sprawdzałeś?
                      VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                      Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                      Komentarz

                      • Kryzys5554
                        Ambiente
                        • 2012
                        • 118

                        #12
                        Zamieszczone przez alxxx
                        Kryzys5554, a ECU sprawdzałeś?
                        A jak można przetestować?, sprawdzić?

                        Komentarz

                        • alxxx
                          RS
                          • 2010
                          • 1823
                          • Octavia I (1U2)
                          • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                          #13
                          Kryzys5554, czasem ECU lubi lecieć w kulki.. i warto sprawdzić inny na podmiankę oczywiście trzeba mieć vag.
                          VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                          Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                          Komentarz

                          • Kryzys5554
                            Ambiente
                            • 2012
                            • 118

                            #14
                            Zamieszczone przez alxxx
                            Kryzys5554, czasem ECU lubi lecieć w kulki.. i warto sprawdzić inny na podmiankę oczywiście trzeba mieć vag.
                            Skórka za wyprawkę to już lepiej wymienić na odrazu na używke, podejżewałem ecu bo nawet nie pozwalał ręcznie zwiększyć czasu grzania świec tzn na kompie wyświetlało żę powinien grzać przypuśćmy 6sekund natomiast w rzeczywistości grzał 1s. Lipa bo już koszty a uzbierało mi się ostatnio troche (musze olej wymenić, poduche silnika, lewa przednia linka od podnoszenia szyb chyba już padła w drzwiach bo ostatnio podciągałem) a jest jeszcze jakiś sposób na tego kopma przed podmianką?

                            Komentarz

                            Pracuję...